Založ si blog

Bordel na polícii v Prešove!

Je piatok 15.8.2014, prišiel za mnou dobrý známy a hovorí mi. Robíš ešte tu stránku o Prešove? (Mal namysli stránku s podtitulom Pravda o meste Prešov, kde zverejňujeme fotky a príbehy o špinavých miestach v Prešove)

Mám nejaké fotky a poviem ti čo sa mi dnes stalo, ak chceš, tak o tom napíš. Zapol som diktafón a nahral som si nasledovný príbeh, ktorý som následne teraz prepísal.

…Predal som v stredu auto jednému pánovi tu z Prešova a chcel som ho ísť odhlásiť na Políciu. Informoval som sa telefonicky, čo mi k tomu treba, bolo mi povedané, že je to jednoduchý úkon a mám doniesť len veľký technický preukaz, bielu kartu poistenia a občiansky preukaz. Kupujúcemu som sľúbil, že to vybavím v piatok, aby on už auto v pondelok mohol prihlásiť a ísť s ním na dovolenku do Chorvátska. Myslel som si, že na polícii robia od siedmej, tak som už za 10 minút sedem parkoval pri polícii, zaplatil som riadne parkovné, zobral veci a v kľude som šiel na políciu. V práci som si vybral na celý deň dovolenku, nakoľko som z počutia vedel, že na polícii si počkám v rade. Po vstupe do budovy ma prekvapilo, že vo vestibule už stálo asi 40 ľudí.

Šiel som priamo k pani informátorke, upozorňujem že bolo 7 07 hodín ráno a slušne som sa jej opýtal: “Dobrý deň prajem, chcel by som odhlásiť vozidlo v rámci okresu Prešov, kde sa tu dávajú lístky?” (nakoľko som videl len automat na kolky ale žiaden automat na lístky)

pani na mňa nemilo odvrkla: “Dnes to nevybavíte, všetky lístky som už na dnes rozdala…!”

pozerám na ňu prekvapene: “Pani to mi chcete povedať, že som si zobral dovolenku a dnes nič nevybavím? OK, tak mi dajte lístok na pondelok!”

pani znova absolútne nemilá: “Lístky na pondelok sa dávajú až v pondelok ráno!”

hovorím jej: ” Do riti, to tu máte riadny bordel, idem po foťák do auta si to nafotiť.”

Išiel som do auta a zobral foťák. Keď som sa vracal, tak pani informátorka stála pred budovou polície a fajčila zaslúženú cigaretku. Fotku pani ako zamestnankyňu polície si môžete pozrieť v albumoch dole. Keď som prišiel pred ňu a odfotil si ju, začala po mne vrieskať.

“Čo si dovoľujete ma fotiť? Tu je fotiť zakázané!”

Nepočúval som ju a šiel dnu a fotil si ľudí stojacich vo vestibule. Pani za mnou doletela s vreskom. “Tu je fotenie zakázané, tam je to na tabuli!”

Ja jej na to. “Pani sme na polícii, budem si tu fotiť čo chcem, ak nie, tak nech ma zavrú…”

Odišiel som preč a rozmýšľal som čo teraz? Nič som nevybavil, s fotkami som sa pozabával ale to ako mám zase v pondelok si zobrať dovolenku, kedže robím v Košiciach a prísť skúsiť či bude lístok? Ako som tak šiel k autu, tak od stanoviska, kde kontrolujú karosérie áut šla mladá žena, v ruke mala ŠPZ z michalovského okresu a sťažovala sa do telefónu, že policajt bol k nej neslušný, že jej ani neodzdravil, len schmatol papiere a hotovo.

Tak si vravím, idem sa spýtať kde sa tu dá podať sťažnosť. Prišiel som k pánu policajtovi a pýtam sa ho:

“Pane, môžem sa niečo opýtať? Kde sa tu dá podať sťažnosť? ”

Musím povedať, že na začiatku síce nebol milý, ale keď som mu vysvetlil, že nejdem podať sťažnosť na neho, tak sa naozaj správal veľmi slušne a po tom ako vybavil občanov na parkovisku ma zaviedol k zastupujúcemu vedúcemu oddelenia pánu Mgr. Policianovi. Pán Mgr. Polician ako skúsený policajt bol slušný ale prísny a vedel veľmi dobre čo má kedy povedať a na začiatku sa zdalo, že mi s mojim problémom veľmi nepomôže. Zdôvodnil to celkom racionálne a to: “Keby mi tu denne prišlo 5 ľudí, čo by sa sťažovalo na to, že je dlhý rad, ja ich nemôžem zobrať ku okienku, aby sa predbehli pred tými čo čakajú poctivo v rade! ”

To som ani nežiadal, skôr ma zaujímalo, či sa mu zdá normálne, že ja na úkon, kde treba jednu pečiatku a podpis pracovníka potrebujem týždennú dovolenku a chodiť skúšať, kedy sa dostanem k lístku? Vysvetlil som mu, že nedávno som kupoval auto v Česku v Olomouci, kde odhlásenie auta ktoré malo rakúske značky a urobené STK, jeho prihlásenie na české značky a následne odhlásenie z českej značky na transportnú značku na prevoz na Slovensko, to celé trvalo na polícii v Olomouci 15 minút! Takisto dlhšie nečaká ani občan v Rakúsku a Nemecku. Ale v Prešove sa za pečiatkou a podpisom chodí na Políciu ako na klavír.

Pána Mgr. Policiana som medzitým oboznámil s tým, že celý bordel čo tam majú som si nafotil a plánujem s tým ísť za známym čo to zverejní. Netuším, či pomohlo toto, ale pán vedúci mi poradil, že mám skúsiť ísť k okienku číslo 3 a spýtať sa pani, či by sa to nedalo urobiť aj bez lístka z poradovníka. Tu chcem uviesť ďalšiu kravinu a to, že ak odhlasujete auto do iného okresu, tak lístok nemusíte mať a môžete sa predbehnúť, ak však odhlasujete auto v rámci okresu, lístok musíte mať. Rozlúčil som sa s pánom Mgr. Policianom, podali sme si slušne ruky a poprial som mu fajn víkend.

Na to som šiel do miestnosti, kde sedelo asi 25 až 30 ľudí a pracovali možno 3 alebo 4 okienka. Nechcel som sa predbiehať, tak som si sadol a čítal si veci na internete na tablete. Medzitým som zistil, že všetci ľudia čo tam sedia sú mimoriadne nervózni. Jeden pán vysvetľoval že v stredu s prestávkami strávil na polícii celý deň až do piatej a nedostal sa na rad a že dnes prišiel po lístok o 5 45 ráno. Ďalší pán odišiel nazlostený, lebo takisto odhlasoval auto ale zabudol bielu kartičku poistenia, pritom samotný policajt s ktorým som sa bavil mi vravel, že majú systém, kde im po zadaní ŠPZ vyhodí aktuálnu informáciu, či je zákonná poistka zaplatená a teda nutnosť mať bielu kartičku je čistá buzerácia.

Keď mi už bolo dlho, tak som vstal a šiel som k okienku 3. Zaklopal som a vravím slušne.

“Dobrý deň, poslal ma pán Mgr. Polician, čo by som mal robiť v tejto veci, ak chcem odhlásiť auto? ”

Pani okamžite úsmev a hneď veľmi milo, technický preukaz, občiansky a bielu kartičku a žiadosť. Všetko som jej dal a pani sa mimo reči pýta:

” A čo Vás tak nazlostilo, že ste sa šli sťažovať? ”

“Pani, tak ja mám vybratú dovolenku na dnes a ja celý deň strávim na polícii. Som tu od siedmej ráno a je pol desiatej teraz.”

Pani povedala, že áno, že ma chápe, ale že veď som mal prísť ku okienku a povedať, nemusel som sa sťažovať…Ešte mi povedala, že ale veď všade treba čakať aj u lekára…Nie úplne, lebo u lekára keď už ma to prestane baviť, dám 10 euro a idem prednostne. Čo sa vraj deje aj na polícii avšak nie je to oficiálne zverejnené na tabuli ako všetky ostatné veci. Na záver je dôležité povedať, že úkon trval možno dve minúty, pani dopísala na veľký techničák nového majiteľa, klepla tam pečiatku, pekne som jej poprial pekný víkend a šiel som. Obzrel som sa a videl som nasratých ľudí čo tam budú sedieť celý deň a chápal som ich hnev. Ale ako sa to zmení k lepšiemu? Keď si každý len zašomre tak isto nie…

_DSC8962 _DSC8963 _DSC8964 _DSC8965 _DSC8966 _DSC8967 _DSC8968 _DSC8969 _DSC8970

So Šatanom sa končí éra úspechov! Miro Ďakujeme!

27.05.2014

Miro Šatan ukončil reprezentačnú kariéru potichu a skromne, avšak jeho výsledky a jeho podiel na úspechoch slovenskej reprezentácie v novodobej ére skromné neboli. Miro bol strojcom všetkých 4 medailí, ktoré naša malá krajina získala na majstrovstvách sveta v ľadovom hokeji. Reprezentačný úspech Mira Šatana odštartoval na Zimných olympijských hrách v Lillehammeri v [...]

Okráda LIDL zákazníkov?

19.02.2014

V piatok 14.2.2014 som ako každý deň šiel do práce. Prišiel som do kancelárie na Popradskej ulici v Košiciach asi o 8 30 hod., môj šéf ešte nebol v práci, tak som sa rozhodol, že si pôjdem kúpiť niečo na jedenie do 200 metrov vzdialenej predajne LIDL. Prišiel som do LIDLu, našiel som medzi banánmi dva oddelené pekné banány, vzal som po ceste jeden ananásový džús [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 20192x
Priemerná čítanosť článkov: 6731x

Autor blogu

Kategórie